CouchSurfing'i Deneyimledik



Ne zaman yeni tanıştığım birilerine gezdiğim yerlerden bahsetsem, gelecek soruları önceden tahmin ederim. Nasıldı oralar?-bu soruyu hep beklerim ama çoğu zaman gelmez, genelde şunla başlanır- AaAaAaa  ben de çok gitmek istiyorum ama zaman yok ki, sen nasıl gidiyorsun? Nerede kalıyorsun? Ne kadar harcanıyor...vb. olur. Kendim gibi birilerini bulmuşsam da bu defa daha uygun bütçelere ne kadar çok yer görülebilir, gezilebilir tavsiyelerini değiş tokuş ederiz ki bu en zevkli olanıdır, çünkü o beklediğim ilk soru (Nasıldı? Anlatsana) hemen gelir. Bir başka mutlu olurum.

Böyle anlardan birinde ismini duymuştum Couchsurfing'in. Uluslararası konaklama ve kültürel paylaşım sitelerinden biri olarak hafızamda yer etmişti, hem hiçbir ücret ödemeden gittiğiniz ülkede kısa süreli konaklama ihtiyacınızı karşılıyor, hem de kaldığınız evin sahibi, kendi şehrini, kültürünü size tanıtma olanağı sağlıyor. Aynısını siz de kendi eviniz için yapabiliyorsunuz. İlk duyduğunuzda, süpermiş ama güvenliği nasıl sağlıyorlar soruları akla geliyor elbet fakat siz de gezmeyi ve farklı kültürleri tanımayı seviyorsanız, güven konusu sitenin uyguladığı sıkı kurallar yardımıyla çabucak aşılıyor. Şimdiye kadar bu site aracılığıyla couchsurfing yapan arkadaşım olmadığından hızlıca siteye kaydolup, internette tecrübelerini yazan birkaç kişiyle bağlantıya geçtim. Sonunda da Amsterdam-Paris-Roma rotalı 10 günlük gezim için kendime couchlar buldum. Sitede her şehirden yüzlerce kişi var, tek yapmanız gereken, gideceğiniz tarihleri belirten bir mesaj yazıp, bilgilerini okuyup, güvenli bulduğunuz kişilere göndermek, şayet karşıdaki de uygunsa kabul ediliyorsunuz ve gideceğiniz şehre vardığınızda size pek çok konuda yardım edecek bir şehirli arkadaşınız oluyor.

Şimdiye kadar birkaç kötü deneyim yaşamış insanlar var site aracılığıyla, bu nedenle profillerde, o kişiyle tanışmış, evinde konaklamış kişilerin tecrübelerinin yazıldığı bir bölüm var. Bu kısmı okumak önemli, hatta ben  İtalya'da bulduğum couch'da daha önce konaklamış kişilere site aracılığıyla mesaj atıp teyit almıştım. Bu da işinize yarayabilir. Bir de ilk defa siteyi kullanacaklar için tecrübelerimden yararlanarak söyleyebilirim ki, tek başına couchsurfing ilk defada yapılmaz, bir arkadaşınız daha varsa yanınızda daha güvenli olur. Yoksa aklınıza paranoyakça düşünceler yerleşebilir, biz üç kişiyken bile benim aklıma geliyordu ki bunu benim deliliğime verdiler. Oysa Amsterdam'da bir müzisyen'in evinde iki siyah kedisiyle kalıp, Roma'da Collesium'un dibindeki pek nezih bir evde 4 gün kaldık ve pek rahat ettik. İki evsahibimiz de bize gidilecek yerleri, bir yerli olarak neleri görsek turist olmaktan kurtulabileceğimizi söylediler ki bu olayın en güzel tarafı da bu olmalı. Elbet zor yanları olmaz olur mu, başkasının evinde ne kadar rahat edebilirsiniz sorusu başta gelmek üzere, pek çok evsahibi, evinin anahtarını size vermez, bu nedenle o işten gelene kadar gezmek zorundasınız( ne var gezeriz demeyin, uzun süreli gezilerde o ayak ağrılarını çok iyi bilenler vardır aramızda ), evsahibiyle mutlak suretle zaman geçirmek de önemli, sonuçta o da sizin kültürünüzü tanımak istiyor, evine kabul ediyor vs. Bir de Güney'e indikçe her yer daha bir bizim kültüre benziyor, ona göre dikkatli seçim yapmak gerekiyor, kadın gezginciler için dipnot olsun.


http://www.couchsurfing.org/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sırt Çantam Bir de ben Devr-i Alemdeyiz-Phuket Adası

Bir Bilge Karasu Hikayesi ''İlk Susan''

Sırt Çantam Bir de ben Devr-i Alemdeyiz-Brezilya